červen 2017

Cestovatelské

Náš výlet do Brna

9. třída s Mgr. Alenou Urbancovou

Ráno jsme jeli autobusem do Uherského Brodu. Z Uherského Brodu jsme jeli vlakem do Starého města a dále rychlíkem do Brna. V Brně jsme nastoupili do tramvaje, která nás dovezla na zastávku kousek od Jungle parku. Po krátké cestě pěšky jsme dorazili na místo. Po instruktáži jsme konečně vyrazili zdolávat překážky. Jako první jsme museli zdolat sjezd přes řeku, což zvládli všichni bez problémů. Potom jsme se vydali na základní stezku, ale potom, co jsem skončil mi to nepřišlo. Z Jungle parku jsme se šli do Vida Centra, kde jsme měli program, při kterém jsme se stali detektivy a vyšetřovali vraždu. Na konci programu jsme ještě dostali rozchod v hale, kde se prováděly různé pokusy. Poté jsme jeli tramvají do Vaňkovky, kde jsme měli rozchod. Ani jsme se nenadáli a byl konec výletu.

- Lukáš Uher 9. ročník

Je tu skoro konec školního roku a začíná měsíc plný výletů a i my jsme na jeden takový jeli. Dne 2.6 jsme se rozhodli vyrazit na školní výlet do Brna. V 6.10 začala naše cesta a to doslovně v 6.10 nám jel autobus z Březové do Uherského brodu, kde jsme jako spořádaní lidé nasedli do vlaku a jeli směr Brno. Tuto cestu doprovázelo strašné horko, ale i tak jsme dorazili v pořádku. Vystoupení z vlaku znamenalo spočítání a to by nebylo počítání, aby někteří nezapomněli svoje číslo.

Díky Bohu nejsme žádní mimoni, a proto cestu do Jungle Parku jsme našli a před námi byly 2 hodiny plné lezení, šplhání a namáhání svalové hmoty, kterou většina z nás ani nemá ,ale taková maličkost nás absolutně neodradila. I přes pozdější bolení celého těla jsme si to 100% užili!

Poté naše mysl i unavené nohy směřovaly buď k jídlu, pití nebo odpočinku, ale hlavně k Vida centru, které bylo naší druhou zastávkou. Zde na nás čekal případ, který jsme měli vyšetřit a po zdárném vyluštění jsme se dozvěděli spoustu věcí! Po vyřešení případu byla druhá část a to prohlídka celého Vida centra, kde byla spousta zajímavých a hlavně poučných věcí. Obzvlášť některé věci potěšily nejvíce, jako třeba obří klavír. Samozřejmě zde bylo i mnoho jiných zábavných věcí, které se opravdu týkaly fyziky a přírodopisu!

Nakonec po naprostém vyčerpání jsme dostali něco jako druhý nádech, protože před námi byla galerie Vaňkovka. Měli jsme 40 minut na nákupy, a i když je 40 minut opravdu málo, tak se daly koupit věci srdci nejbližší a to u mnoha lidí znamená jídlo a oblečení. Samozřejmě by to nebyl školní výlet, aby někdo nedodržel čas, ve kterém jsme se měli sejít. Ale to už k výletu prostě patří. A jak to v pohádkách bývá, všechno dobře dopadlo a my jsme jeli vyčerpaní, ale velmi spokojení domů. Vystoupili jsme z vlaku a nastoupili do autobusu, který nás dovezl až do Březové, kde nás čekalo loučení a loučení znamená konec školního výletu, který byl naprosto super!

- Kateřina Müllerová :D 9. ročník

V pátek jsme vyjeli do Brna do Jungle parku a Vida centra. Jakmile jsme dorazili do Brna, vyrazili jsme směrem k Jungle parku. Tady jsem si oblékli postroj, který byl docela těsný. Po krátké instruktáži jsme se konečně vypravili na lanovou dráhu. Jako první jsme měli přejezd přes řeku, který byl asi nejlepší z celého Jungle parku. Lanová dráha se zdála ze začátku lehká, ale asi po třech překážkách už tomu tak nebylo. Jako poslední jsme měli zpáteční přejezd přes řeku. Po zdolání Jungle parku jsme šli do Vida centra, kde byl zajištěn program mladý detektiv. Zde jsme museli zjistit pachatele vraždy. Učili jsme se snímat otisky prstů. Po uhádnutí pachatele byl rozchod po areálu. Bylo tady plno zajímavých věcí. Po prohlédnutí všech pokusů jsme šli na tramvaj, kterou jsme jeli na Vaňkovku. Tady byl rozchod na nákupy. Jako poslední nás čekala cesta vlakem zpátky do Uherského Brodu a autobusem na Březovou.

- Michal Adámek 9. ročník

Dne 2.6 se druhý stupeň zúčastnil výletu do Brna. V plánu jsme měli návštěvu Jungle Parku, VIDA Centra a Vaňkovky. Jako první jsme navštívili Jungle Park a po krátké instruktáži jsme se vydali na dráhu. Abychom se dostali na druhou stranu řeky, kde to začínalo, museli jsme se svézt po ocelovém laně. Ze všeho nejvíc se mi líbily ty sjezdy. Po Jungle Parku, jsme se vydali do VIDA centra, kde jsme měli nachystaný program. Na chvíli jsme se stali detektivy a řešili jsme vraždu. Po vyřešení jsme sešli po schodech dolů do haly, kde byly různé přístroje, pokusy, atd. Poté už jsme šli do Vaňkovky. Tam jsme měli rozchod. Rozdělili jsme se na skupiny a naše skupina šla do KFC, kde jsme úspěšně vyplýtvali automat na pití. Pak jsme nasedli do vlaku a jeli do Uherského Brodu. Tam jsme nasedli do autobusu a hurá domů.

- Tomáš Moravčík 9. ročník

Výlety moc nemusím. Svůj čas raději trávím někde, kde to znám, a nebo doma. Co se týče školních výletů, tak rád pojedu, pokud to nebude moc drahé a pro mě nezáživné. Ale mám rád výlety do přírody nebo do hor.

- Dominik Václav 9. ročník

Výlety moc nemám rád, radši zůstávám doma. Co se týče školních výletů, spíše bych je vynechal úplně a radši se učil. Na výlety s rodinou chodím málo, ale pokud ano, tak to stojí za to. Je to výlet někam daleko, většinou z České republiky úplně. Nejradši chodím do hor, lesů nebo do zřícenin. Pokud to je Česká republika, tak to jsou zříceniny nebo staré hrady a stará města. Praha nebo Český krumlov.

- Tadeáš Veselý 9. ročník

Cestování

Cestování je velmi oblíbená činnost ve světě. Všechno to vybavování je vyčerpávající a namáhavé. Ale dovolená za to určitě stojí. Cestování je čas klidu. Nemyslíte vůbec na žádnou práci, starosti a ani na nepříjemné sousedy. Na dovolené by se mělo odpočívat, užívat si, zažívat dobrodružství a spoustu jiných věcí. Pocit, že uvidíte jiné místo, máte možnost cestovat, ochutnat nové jídlo, je k nezaplacení. Každý by alespoň jednou v životě měl navštívit jiné místo, než ve kterém žije.

Jednou bych určitě chtěla cestovat. Podívat se na jiná místa. Zažít zase něco jiného než znám. Mít tu možnost navštívit jiná místa a zažít dobrodružství. Při cestování bych radši jela autem nebo autobusem. Letět letadlem se trochu bojím a na lodi mi nebývá dobře. I když je to při většině případů nemožné. Jednou určitě budu muset nasednout a letět velmi vysoko nad zemí. Ale abych mohla vidět jiná místa, tak bych jela čímkoliv. Hlavní je si užít dovolenou. A mít radost z cestování.

- Klára Horalíková 9. ročník

Léto

Když se řekne léto, tak si každý představí sluníčko, koupání, opalování, zmrzlinu a další věci. Řekla bych, že léto je perfektní období pro relaxaci. Přes den se nikomu nikam moc nechce, kvůli těm vedrům, ale večer jakoby všechno ožilo. Hrají se plážové hry, třeba přehazka a volejbal. Nebo ti, co jsou líní i večer, si zajdou s kamarády na nějaký ten drink nebo jídlo. Všichni se na léto moc těší. Jenže najdou se i takoví lidé, kteří léto nesnáší. Nemají rádi třeba to nesnesitelné vedro a dusno. Ale i přes tohle všechno má léto opravdu hodně světlých stránek, které převažují nad nedostatky tohoto období. Já osobně na létě miluji letní ovoce, zmrzlinu, vodu, grilování a hlavně to, že nemusím být navlečená jako cibule. Ale co má na létě rád snad opravdu každý je to, že jsou prázdniny!

- Natálie Provodovská 9. ročník

Moře a moje zážitky

Co je to vlastně moře? Jaké vůbec je? Je to nádherná dalekosáhlá téměř nekonečná plocha na slunci se lesknoucí jako sklo. Ne však vždy. V jednu chvíli mírné jako beránek a v druhé jako rozzuřený býk. Vlny se vzdouvají vysoko, obloha je zatažená, všude šplíchá voda. Je to opravdu děsuplný zážitek pro někoho kdo moře nezná. Moře je zkrátka velmi zrádné. Můžeme zde však nalézt opravdu nádherné věci. Jako například korálové útesy a spoustu rozličných druhů ryb. Každá velmi krásná, některá tajemná, jiná děsivá a další roztomilá. Prostě taková úžasná směs. Ale zpátky k věci. Já osobně miluju potápění, chtěla bych se někdy potápět právě na korálových útesech. Ten pocit, když klesám ke dnu a na kůži cítím, jak se mění teplota vody, jak mi začne loupat tlakem v uších. Je to velmi výjimečný zážitek. Bohužel pro lidi s klaustrofobií to tak úžasné není. Já osobně klaustrofobií netrpím, ale nesnáším, když nemůžu hýbat nohama. Jednou jsem si půjčila taťkovy ploutve, protože moje mi už byly malé. Ty taťkovy mi byly trochu větší, ale celkem seděly. Všechno bylo v pořádku, jenže pak mi noha vyklouzla z ploutve a já se strašně lekla. Začala jsme se zmateně točit dokola a hledat tu ploutev. Začalo se mi zatmívat před očima a málem jsem se i se šnorchlem nalokala vody. Ten pocit byl strašný, skoro jsem se nemohla nadechnout. Potom ke mně doplaval brácha a já málem vyletěla z kůže. Podal mi ploutev, která plavala ve vodě ani ne metr ode mě a já se pomalu učila jak znovu dýchat. Byl to můj nejhorší zážitek z moře, ale stejně miluju potápění. Vždyť potápět jsem se uměla ještě dřív, než jsem se naučila „normálně“ plavat. Zkrátka miluju ty chvíle svobody, kdy jsem skoro odříznutá od světa, když jsem sama sebou. Skoro slyším, jak mě k sobě moře volá.

- Eliška Ševčíková 9. ročník

Cestování

V dnešní době lidé cestují čím dál tím víc. Dneska je mnoho způsobů jak poznávat Zemi. Např. auta, letadla, vlaky, autobusy, atd. Jízdenky jsou levnější, takže si více lidí může dovolit cestovat. Dříve byla cesta do nedalekého města považovaná za něco úžasného a navštívit Prahu byl obrovský zážitek. Teď Prahu navštívit je něco úplně běžného. Když člověk řekne, že si byl zalyžovat v Itálii, není to nic divného a zvláštního. Vzdálená místa na Zemi se nyní přiblížila blíže. Já jsem byla nejdál v Londýně, pro někoho je to běžné, ale pro mě je to nejlepší zážitek na celý můj život. Ještě bych si přála navštívit Rio de Janeiro a San Francisco. Je to můj celoživotní sen, se tam jednou podívat. Při cestování se člověk setká s různými typy lidí, pozná jejich kulturu, učí se novému jazyku a ochutná jejich kuchyni. Je velmi mnoho druhů cestování. Začnu tím nejlevnějším, chodit pěšky. Procházka se dá taky nazvat cestování. Na kratší cestování je dobrý dopravní prostředek kolo, protože je to levné a ekologické. Milovníci vody si mohou vybrat mezi jachtou, člunem, vesly, dopravní lodí nebo trajektem. Ve městech je doprava hromadná. Autobusy, trolejbusy, tramvaje, taxíky, atd. Cestování autobusem je sice někdy poněkud nepohodlné, ale situace se zlepšuje. Dnes už snad nejpoužívanějším prostředkem je auto. Jízda autem je rychlá, pohodlná, dopravíme se bez dlouhého čekání. Jsou vybudované a stále se renovují cesty. Speciálním způsobem cestování je autostop. Cestují tak většinou mladí lidé, kteří nepotřebují tolik pohodlí, mají málo peněz a nemají strach riskovat. Co se mě týče, já mám nejraději auto, ale nevadí mi jezdit i autobusem. Je to super, můžeme cestovat kdekoliv…

- Aneta Vanďurková 9. ročník

diplom2016 papjery krajske    diplompap01    diplompap02

logo skoly snapisem© 2017 Vydává: Školy Březová - střední odborná škola, základní škola a mateřská škola, Březová, okres Uherské Hradiště.